WBSO in een nieuw en makkelijker jasje
Vernieuwde WBSO in 2022
Om beter aan te sluiten bij de wensen en behoeften van de ondernemers, is de WBSO-regeling vergemakkelijkt.
De wijzigingen gaan in per 1 januari 2022.
2021 | 2022 | |
Aanvraagperiodes | De periodes mogen elkaar niet overlappen. Nieuwe projecten moeten dus in de volgende periode worden aangevraagd | De periodes mogen elkaar wel overlappen. Een nieuw project kan daarom per de 1e van de volgende maand worden aangevraagd. |
Start- en einddatum | per project opgeven | automatisch voor het hele jaar |
Aantal aanvragen per jaar | 4 | 4: laatste aanvraag op 30 september |
Ook hoeft de ondernemer de S&O-subsidie niet meer evenredig te verzilveren, maar kan de subsidie worden toegepast wanneer dat het beste uitkomt.
Hoe vraag je WBSO aan?
Als je zelf WBSO wilt aanvragen, dan heb je daar eHerkenning voor nodig. Dienen wij de aanvraag voor je in, dan hebben wij een zogenaamde ketenmachtiging nodig. Dit kunnen wij voor je regelen, of je kan het zelf doen via jouw eHerkenningsprovider.
Hieronder het stappenplan als Nova Connect de WBSO-aanvraag voor jouw bedrijf indient:
Stap 1
Projectbespreking
Allereerst bespreken we het S&O-project waarvoor we de subsidie gaan aanvragen. Op deze manier toetsen we of het in aanmerking komt voor de WBSO-subsidie en op welk moment.
Stap 2
Samenwerking
Gaan we samenwerken, dan sturen we een aantal administratieve documenten, waaronder een opdracht en volmacht. Tevens hebben we een aantal bedrijfsgegevens nodig om de aanvraag in te kunnen dienen.
Stap 3
Ketenmachtiging
Wij zetten het proces voor de ketenmachtiging in gang via onze provider. Die stuurt jou een email waarin wordt verzocht om een akkoord middels een handtekening en een ID-bewijs. Deze wordt rechtstreeks toegezonden aan de provider die vervolgens de ketenmachtiging aanmaakt.
Stap 4
Controle en indiening
Nadat wij de projectgegevens en administratieve gegevens hebben verzameld, stellen we de aanvraag op. Deze leggen we nog een keer voor ter controle. Bij akkoord dienen we de aanvraag in.